29 augusti 2016

Sommarshopping

Nu ska jag visa vad jag köpte i Tammerfors, Ideapark och Tuuri!


Först ut har vi då ännu en ugglefilt. För den som inte vet;
jag älskar dessa ugglefiltar, och jag har en med sommartema och
en med jultema. Denna känns väldigt höst/lite vinter, och jag hittade
den (och flera andra) vid Minimani i Ideapark. Fick ju dock lägga band
på mig och välja en, och denna blev det ^^ Jag har också lärt mig ett nytt
finskt ord; torkkupeitto.


I den lilla men fullständigt fullproppade tygbutiken i Tammerfors
blev jag ganska överväldigad och hade behövt typ en hel dag för
att kolla igenom allt, tyvärr hade vi lite bråttom och jag bestämde
mig för att köpa detta tyg.Oklart ännu om det ska bli en tygväska,
framtida köksgardin eller julklapp.


Det här tyget. Alltså. Detta hamnar direkt på min topp 10-lista över
finaste tygerna ever. Som mamma sa; det ser ut som gammaldags
glansbilder. Och Jani tyckte att det var ett Daniela-tyg ^^
Tyget hittade jag vid Eurokangas i Ideapark, och det ska bli
en huppari!


Vid Tuuri hittade jag detta katt-tyg, som var så gulligt att jag inte
kunde motstå. Jag tror att jag ska sy en väska av det, men det är
inte helt bestämt ännu.


Jag hittade även detta tyg vid Tuuri, jag tycker det påminner
om kärleksbrev ^^ Vad det ska bli är jag ganska osäker på ännu.
Väska? Kudde? Ryggsäck? Simdräkt? (haha xD)


Och så till klädesplaggen jag köpte. Byxorna underst hittade jag vid
Cubus, de ser ut som jeans men är mjuka och stretchiga och sköna
som bara vad. T-shirten hittade jag för 5 euro vid min favoritbutik
New Yorker i Ideapark, och den var så gullig att jag inte kunde stå emot ^^
"Life is too short to wear boring clothes" sår det på den.
Och så mjukisbyxorna då, som det står Weekend vibes på.
Älskar hur de ser ut och sitter på. När jag hade sovit i dem lämnade
det dock massor av svart ludd i sängen, hur slipper det ens ut i hela
sängen genom benen?! När jag hade varit och duschat och drog dem
på mig så det ut som att jag hade tjockt svart hår på benen x)
Nu har jag tvättat dem, och jag fick tvätta en tom maskin efter.
Jag "skakade av dem" i badkaret, och hela badkaret blev fullt med ludd.
Hur kan dessa byxor ens existera ännu med tanke på hur mycket
av dem som luddat bort???


Och så till sist, två tyg som jag tyckte var fina men inte köpte ^^
Alice i Underlandet och Mumin <3



Lade tyget på tork i badkaret inatt, men de hade torkat dåligt :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)