30 augusti 2016

Glansbildshuppari


Låt mig presentera; Glansbildshupparin!
Jag älskar den. Så jäkla nöjd. Tyget är himla fint, sömnaden blev
himla bra, den passar, helheten blev jättebra osv.


Halshålet blev liiiite trångt, men man får ju på den så. I huvan har jag
ännu en gång återanvänt mitt ljusgula trikåtåg, och huvbandet är
sidenbandet som var runt min nyaste ugglefilt ^^ 

#användadetmanhariställetförattköpanytt
#svårtattskrivautanmellanslag


Och så huvan bakifrån. Tyget är som jag nämnde i förra inlägget
från Eurokangas, och denna huppari blev att kosta ca. 20 €.


Jag bestämde mig också för att lägga till en ny detalj; fickor.
Jag har aldrig sytt fickor i trikå och med overlock förut, så det
var lite krångligt och blev inte helt hundra. Efter några stygn 
handsömnad går de dock att använda hur bra som helst, och från
utsidan ser det ju snyggt ut :)


Fickpåsen om man drar ut den.


Och så en närbild på detta underbara tyg <3
#materielllycka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)