30 maj 2016

Syr så nålarna sprättar

Idag har jag, sedan jag skrev senaste inlägget gjort en sak; sytt.
Och så har jag ätit lite vindruvor och bacon emellan. Men åh,
det är så jäkla härligt att bara sitta och sy och sy och sy flera
timmar i sträck, utan att behöva tänka på läxor eller jobb eller
andra människor ^^ Nog för att jag tycker om att umgås med
kompisar, Jani och familjen, men om jag inte skulle få vara
ifred och ha sy-dag ibland skulle jag seriöst bli knäpp.
Nå, får ni se vad jag har hållit på med (och strax ska fortsätta
med) då? Svar; nej. Ain´t nobody got time to flytta över bilder
med bluetooth som tar hundra år! Men jag kan ju berätta:

* Melli melloklänning - klänningen som jag berättade om förra
veckan, den är faktiskt 95 % klar, det är bara fodret som ska sys
fast förhand.
* Chiffongklänning - den började jag ju med för några veckor
sedan, och jag syr på den lite nu som då men den är mycket mer
tidskrävande än jag trodde! Snart börjar dock själva klänningen
vara klar, och så är det dragkedja, foder och lite småfix kvar.
* Båtklänning - experimentet i det billiga polyestertyget jag nämnde,
ska klippas ut efter att detta inlägg blir publicerat. Hur mycket
experimenterande det nu blir är en annan sak; den är hittills exakt
likadan som melli melloklänningen, förutom en lite tygrikare kjol.
Jag tror dock att jag ska försöka hitta på någon kul detalj till den
också, men vi får ju se :)

Sedan började jag lite smått på med ett projekt med
överloppstyg också, men det tröttnade jag på direkt av någon
anledning och ska fortsätta med en annan dag. Om det känns
tråkigt och jobbigt blir det ändå bara fel.

Nåja, imorgon och på torsdag ska jag göra exakt samma sak,
d.v.s. sy! Min sommarlovsvecka ska utnyttjas till max.
Edit; insåg just att det är måndag idag, vilket betyder hela
tre dagar till att sy! ^^ Najs!

Annan intressant info; jag har äntligen fått min spruta (i Maxmo
kan dom!), det var 41 grader utanför mitt fönster idag, och jag får
så himla sjukt i baken av att sitta på min hårda pall hela dagen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)