30 maj 2016

Portfolio

När har man mest syinspiration?
När man inte har tillgång till sina symaskiner såklart!
Jag var alltså hemma i Maxmo igår och fick lite sy-abstinens.


För att bota detta strök jag lite, bläddrade runt på pinterest
och tittade i min gamla portfolio som ni ser här.


Det här är då min portfolio från beklädnadstiden, ursäkta för de
mörka bilderna, och den innehåller info om alla plagg jag sydde
i de kurserna. Vi måstade ha med inspiraion, ritad bild, liknande plagg,
bild på färdigt plagg, snittbilder, kostnadsberäkning, mönsterdelar,
reflex och arbetsordning.


Riktigt roligt att titta tillbaka på, speciellt eftersom jag har ritat
mitt hår efter hur det såg ut just då ^^


Och så skulle ju allt vara snyggt upplagt förstås.



Jag blev riktigt sugen på att rita snittbilder igen (det trodde jag inte!),
kanske det beror på att de är raka, tydliga och ordningsamma,
lite som matte :P


Jag hittade också mitt lärdomsprov, som liknar lite de rapporter
jag skriver i skolan nuförtiden. Det skulle ju dock vara mycket
roligare att skriva rapporter om saker jag sytt istället för
kommunförvaltning och entreprenörskap...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)