19 maj 2016

Snart tredje årets studerande

Nu har jag skrivit skolårets första och sista tent!
Under mitt andra år som socionomstuderande har jag
alltså skrivit så många som en tenter XD Resten av min
klass har skrivit två tenter tror jag, så det är väl en 
kombination av vilka kurser jag råkat ta och dedär jäkla
sparåtgärderna igen. Hur som helst, jag klagar inte, att
skriva tent är ju inte min favoritsyssla direkt. Delvis för
den vanliga orsaken att det är svårt och tråkigt, delvis för
att jag lär mig ganska dåligt av det, och delvis för att jag
från det att jag får veta att vi har tent till att tenten faktiskt
händer går runt konstant och känner press på att plugga.
Oavsett hur mycket jag har läst redan. Dessutom lär mig
åtminstone jag mycket bättre av hemtenter och uppgifter där
jag faktiskt måste fundera på vad det är jag läser, än när
jag bara pluggar in saker utantill. Jag hade t.ex. toppbetyg
i geografi i högstadiet, eftersom jag kunde plugga in alla
länder och huvudstäder så bra. Idag kan jag knappt någon
geografi alls. Nåja, tenten är över, några uppgifter är kvar
och bara en lektion och två handledningstillfällen så tar
jag sommarlov! :O Herregud vart har det här året farit??
Nu är jag dessutom längre än halvvägs igenom utbildningen!!
Ska man skratta eller gråta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)