19 maj 2016

Rhodosshopping

Jag shoppade faktiskt inte så värst mycket i Rhodos,
om man nu inte räknar med mat, vatten och pringles ^^
Det blev mest souvenirer åt mig själv och familjen :)



 Drömfångarna kunde jag förstås inte låta bli, men jag hade i alla
fall kravet att de skulle vara "speciella", inte bara vanliga enfärgade :)
Den blå har alltså små snäckor i sig.


Jag hittade MASSOR med fina magneter i flera butiker, men det
var de här jag fastnade mest för. Det fanns alla möjliga sorts
"matmagneter", hamburgare, tårtor osv. Den blåa tog jag själv
och så gav jag den rosa åt lillsyrran :)


Shotglas fanns det också massor av, en del lite snuskigare än andra :P
Jag köpte i alla fall två åt min lillebror, och Jani köpte två åt sig själv.


Muggen gav jag åt pappa.


 ... och handkrämen åt mamma. Denna köpte jag vid
olivoljepresseriet som vi besökte.


Tyckte jag behövde en sån här, men jag hann aldrig faktiskt använda den ^^
Funderar om jag skulle få uppsatt den på väggen.


Eftersom det hann vara morsdag också köpte jag dehär små
doftljusen formade som djur åt mamma.


Två fina nyckelringar, fjärilen har jag i användning redan,
men ugglorna har jag inte hittat någon bra plats åt :)


Kortpacken till vänster köpte jag först pga. att den var billig, och
tydligen hade jag då ännu inte lärt mig att "man får vad man betalar för"
(vilket vi verkligen fick bevis på flera gånger under resan), för jag blev
besviken när jag öppnade den och det bara var vanliga kort utan bilder.
Den blev i alla fall vår underhållning på resan :)


Korten till höger köpte jag sedan, för att nu få dehär korten med bilder ^^


Häftigt också då vi varit på vissa av platserna på bilderna, t.ex. Lindos.


Och så lite karkki till familjen ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)