18 maj 2016

Rhodos dag 6 & 7


Dag 6 i Rhodos hade vi egentligen tänkt åka in till Rhodos stad igen, 
men eftersom åtminstone jag inte mådde så bra (vinflaskan you know)
lämnade vi på hotellet istället. Jani somnade, och jag läste ut två böcker ^^ 
(som jag lånade i hotellets "free library". De hade böcker på engelska, 
massor på finska och lite på svenska/danska/norska). 
På kvällen gick vi runt i några olika minimarkets och shoppade souvenirer :)



Dag 7 åt vi från den supergoda frukostbuffe´n en sista gång,
solade lite, och packade sen ihop våra saker. Och så började hemresan -.-
Vi checkade ut från vårt rum kl 12 på dagen, och sen följde 6 timmar
av att vänta på bussen. Planet lyfte från Rhodos lite före 9 på kvällen,
och vi var framme i Finland kl 1 på natten. När vi väntade på bussen hade
vi som sagt tråkigt, men då satt vi ändå på ett jättefint hotell och väntade,
så de nästan 5 timmarna vi satt och väntade vid flygplatsen var nog ännu
värre! Speciellt första timmen, eftersom Jani sov och båda våra telefoner
höll på att ladda ur. När han äntligen vaknade hittade vi en Alepa där vi
fick tag i lite mat (då hade vi inte ätit på ca 12 timmar) och vägguttag
så vi kunde ladda telefonerna. Kvart före 6 på fredagsmorgonen for tåget
från flygplatsen, och nästan 5 timmar senare var vi äntligen hemma.
Var ju inte så kul att sitta på tåget heller, eftersom åtminstone jag inte
hade sovit alls på hela natten.


Nåja, hem kom vi oss tillslut och hann slänga i oss lite mäckenmat
före vi båda somnade ^^ Då hade jag varit vaken i 27 timmar,
och på resande fot (från när vi steg på bussen i Rhodos) i
17 timmar!

Nu när jag ser hur jag skriver inser jag ju att så himla farligt är
det ju inte att vänta några timmar om man kan underhålla sig.
På hotellet hade jag inget internet (pga. att min telefon inte
kunde connecta), på flyget hade jag ingenting (mina böcker läste
jag ut redan dag 4 typ), och på flygplatsen och tåget hade jag som
sagt internet ibland. Så nästa gång jag reser nånstans ska jag
sakeli ha en läsplatta full med olästa böcker med mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)