26 maj 2016

Tygköp

Nu har jag varit och köpt två jättefina tyg, och jag
var fem före att börja nåla i det ena när jag kom på det;
Jag måste ju blöta upp tyget först!!! (så att det inte krymper
sedan när jag tvättar). Så satans irriterande, jag var
på G att börja och nu måste jag väl vänta ända tills
imorgon före det torkar *gråtsmile*. Nåja, tur att jag
kom på det före jag började klippa i alla fall.


Såhär ser det ena tyget ut, och det ska bli en klänning
i min vanliga favoritmodell, jag funderar på att stoppa
dit nån detalj också, men känner att det egentligen inte
behövs eftersom tyget är så detaljrikt? Tyget är som ni
kanske ser Melli mello, och kostade därmed det vanliga
24.90 €. Jag kände bara att jag vill sy en klänning som jag
vet att blir bra och passar, och det är ju ganska länge sen
jag sydde en enligt favoritmodellen så :) Det andra tyget var 
ett billigt polyestertyg med ankare på som jag ska 
experimentera lite med :) Imorgon då alltså... -.-
Jag får väl ta och klippa i lite chiffong sålänge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)