7 april 2016

Vad jag har gjort idag

Idag har symaskinerna minsann gått varma.
När jag var och postade ett brev passade jag på att gå in till
Eurokangas och kika en sväng, lite för att se vad de hade
för tyger och för att få lite inspiration. Två jättefina tyger
hittade jag, men eftersom båda var ganska dyra bestämde
jag mig för att fara hem och mäta ut exakt hur mycket tyg
jag behövde före jag köpte något. Nåja, efter ytterligare ett
varv via Eurokangas, och ett besök vid Halonens, var jag sedan
hemma och satte igång. Och nu, såhär 10 timmar senare är två
tröjor klara :D En huppari, och en enkel trikåtröja. Jag ska ta
och fota dem så ni får se imorgon, men jessos vad nöjd jag är :)
Och jag absolut älskar min overlock! Att sy i trikå går så himla
snabbt och enkelt nu, och då blir man ju mer peppad att sy också.
Speciellt ett av tygerna jag köpte var så härligt material att sy i,
att jag typ satt och smajlade för mej själv :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)