8 april 2016

Mysklänning

Nåjaa, time to visa en sak som jag sa att jag skulle sy
för ett tag sen och som jag faktiskt har sytt! Mysklänningen!


Mysklänningen är då en enkel trikåklänning i svart, som går
ända ner till golvet. Klänningen är tänkt att användas hemma,
och och man t.ex. ligger i sin säng fungerar din finfint som filt
över benen. Man känner sig also very fancy och medeltida trots
att man bara såsar omkring hemma. Tyvärr är den ganska varm,
och därmed används den mest på vintern. Just nu är det liksom
hela 27 grader inne i min lägenhet, så någon extra värme behövs inte.


Tyget är samma underbara sköna trikåtyg som jag har använt
till flera andra plagg förut, som tyvärr är himla svårt att ta bild på. 
Hela klänningen är förstås overlockad ihop av min nya symaskin ^^ 
(aldrig att jag hade orkat sy alla långa sömmar med min vanliga symaskin).
Jag är nöjd, det blev som jag ville, och använt den har jag också hunnit
göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)