14 april 2016

Tsill

Okej för att summera de senaste dagarna i mitt liv lite snabbt;
Onsdagen var en riktigt bra dag; jag var ledig och fick gjort
allt jag hade planerat och lite till, och sedan fick jag reda på
att det inte alls blir så hiskeligt dyrt att fixa min bil som jag var
rädd för :D Pricken på datorn har däremot utvidgat sig en del
och visar inga tecken på stopp, så nu håller jag tummarna för
att pappa kan fixa det annars får vi väl se vad jag gör. Idag var
en lång och tung skoldag, men det tror jag mest berodde på att
jag är så bortskämd med löjligt korta skoldagar, så i jämförelse
med t.ex. gymnasiet eller andras liv var dagen faktiskt inte så
hemsk. Hur som heeeelst stressade jag också upp mig löjligt
mycket över en kurs där jag skulle missa några tillfällen, men
efter att ha diskuterat lite med läraren insåg vi att det skulle nog
antagligen lösa sig. Som det oftast gör. Och i värsta fall får jag
underkänt i alla fyra kurser denna vår p.g.a. dålig närvaro, och
då har jag ändå tillräckligt med studiepoäng för att få allt studiestöd.
Så det kunde ju vara värre liksom, det är ju inte så att jag skolkar
från lektioner p.g.a. lathet, utanför att mitt schema p.g.a. kosmiska
vindar har lyckats dubbelboka mig jekligt mycket denna vår.
Inte mitt fel, inte lärarnas fel, ingens fel. Så, nu får jag saken ta
och andas lite och inse att världen går inte under om jag får underkänt
i en kurs, speciellt inte om jag har gjort mitt bästa. Jag vet att jag
är bra, men klona mig själv kan jag inte (ännu).

Anyway, imorgon är det fredag och jag är återigen ledig, men jag
ska till skolsköterskan (?) och ta en spruta, och printa mina
praktikrapporter (som är helt färdiga!), och låna en bok, och laga
läxor, och diska, och damsuga, och titta på greys anatomy, och
slutligen vänta på Jani <3 Låter ganska bra faktiskt :)

Usch vad negativt hela detta inlägg låter fast jag inte alls menade
det så x) Jag är faktiskt himla glad att mina problem ändå är såhär
pass små, och när jag stressar upp mig för onödiga småsaker brukar
jag tänka att "vad är det värsta som kan hända?" och oftast är svaret på
den frågan inte så himla farligt. Som sagt, i värsta fall får jag underkänt
i en kurs och får ta om en liten del nästa år, och då får jag ju 5 himla enkla
sp om ett år istället. Ingen dör, ingen blir sjuk, Jani dumpar mig inte (ska vi
väl hoppas :P), och så vidare.

Så, idag efter skolan träffade jag Viola på stan, planen var att vi skulle
kolla in HS center för de skulle ha någon typ av modeshow. 4 visningar
hade de, och första missade vi för att vi gick till Rewell center istället,
andra och tredje för att vi lämnade och prata så länge vid subway, och sista
för att vi måstade gå och köpa varsin milkshake till kcitymarket p.g.a. törstiga!
Vi såg slutet i alla fall, och fick alkoholiton champagne. Inte illa, och det
viktigaste var ju ändå att träffas :)

Åhå vilken lång radda det här blev nu då, men pointen är i alla fall att jag ska
försöka skärpa mig och inte stressa upp mig i onödan över skolarbete (om det
är nödvändigt får jag nog), och att jag är glad för att jag har Jani och min
familj och mina kompisar <3 Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)