17 april 2016

Helgen

Hallå, jag har haft en superbra helg. Jani har hälsat på,
och vi har ätit, gått ut och gå, shoppat och tittat på film.
En stor del av tiden har Jani tittat på serie medan jag har
legat brevid och läst en bok. Vi har alltså inte gjort något
särskilt spännande eller så, men p.g.a. det fenomenala
sällskapet har det varit himla bra ^^

I alla fall; när jag var inne i min vuxenmålarbok-fas
för ett tag sedan ville jag ju väldigt gärna ha promarkers,
d.v.s. superfancy och ganska dyra specialtuschpennor som
tydligen är bra att färglägga med på många sätt. Jaja, jag hittade
aldrig några såna att köpa här i Vasa, så det lämnade. Tills nu.
Viola tipsade om att de fanns vid Clas Ohlson, och det gjorde de.
Varför jag nu så himla gärna måstade ha dem när jag inte har
färglagt på jättelänge vet jag inte, men jag köpte nu hur som helst
ett 12+1 pack. 13 pennor för 29.90 alltså, annars kostar de runt
4 euro styck (!!!). I alla fall, jag hade ju då tänkt måla med dessa
pennor i min målarbok men nej det gick inte för de blödde rakt
igenom pappret. Faaaa.... Nåja, har jag köpt svindyra bra tusch-
pennor ska de sakran användas också, så jag tog fram ett häfte
med lite tjockare papper och ritade helt enkelt egna abstrakta
mönster att färglägga! Jag kan ju verkligen inte rita något
verklighetstroget för fem öre (cent?), men abstrakt är ju inte
så svårt direkt, så nu vet ni vad jag har gjort ikväll ^^
Jag ska nog visa någon bild sen också bara jag blir klar.
Annars hade jag besök av Mattis och Fanny också, vilket
var very much trevligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)