20 april 2016

Trött

Nu tänkte jag skriva ett inlägg med lite blandade tankar om
vad som pågår i mitt liv just nu (det är inte mycket) för att
få lite ordning på saker :) Igår hade jag en ganska pissig dag,
vilket berodde på många små saker. När jag vaknade på morgonen
och tittade ut såg jag precis som resten av Vasa förstås SNÖ, och
min första reaktion var ungefär: Nej vafan?? och det var ju inte lite
flingor bara som idag heller, nä marken var helt täckt. Sedan insåg
jag att jag har sommarringar och skulle måsta köra till skolan.
P.g.a. tidigare erfarenhet med sommarringar i snö spenderade jag
den resterande kvarten med att vara livrädd och överväga att stanna
hemma. P.g.a. viktig lektion kunde jag förstås inte det, och körde
tillsist iväg. Och det var ju inga problem alls! P.g.a. rädslan hade jag
knappt kunnat äta något, och jag tror känslan lämnade kvar lite
resten av dagen. Sedan stressade jag förstås upp mig över att inte få
tag i böcker till en tent, och när jag äntligen kom mig hem var jag
helt slut i huvudet och lade mig och läste tre timmar.

Jag har ju "skrutit" om att vi har så himla lite lektioner och hur mycket
fritid jag har, och booom karma, så har jag fått en massa skoluppgifter
som ska göras. Jag läser ju ändå 4 kurser varav 3 är 5 poängskurser, så
det är klart att det krävs jobb. Fast jag inte har så mycket föreläsningtid
så tar ju alla dessa uppgifter en massa tid att göra hemma. Hur som helst,
jag vet inte om jag är bortskämd med att ha så lite att göra och blir
uppstressad direkt jag får en liten uppgift, eller om stressen faktiskt är
befogad, men lite stressad känner jag mig i alla fall. Jag försöker dock att
inte bli påverkad, utan göra en del skolarbete varje dag för att inte lämna
allt till sista veckan typ. Igår fick jag äntligen klart uppgiften i
kommunförvaltning, och eftersom den var jättesvår (för mig i alla fall)
och jag verkligen har kämpat med den känner jag mig riktigt nöjd :)
Jag fattade liksom ingenting först, men nu förstår jag vad jag har skrivit
om, så det visar ju att jag verkligen har lärt mig något :)
Det är väl bara att fortsätta med nästa då, och försöka få undan allt i
lagom takt. På torsdag har jag annars dubbla lektioner både på för- och
eftermiddagen, och jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig vilka
jag ska gå på, eftersom alla känns himla viktiga :/

Sömnaden står stilla just nu, eftersom jag sysselsätter mig med att läsa
och färglägga istället. Kanske jag skulle behöva ett sömnadsprojekt
att blanda bort mig med? Läser gör jag dock en hel del, mest omläsningar.
Jag har ju inte beställt några böcker på ett tag, och kommer antagligen
inte att göra det heller, eftersom jag har så mycket i bokhyllan som jag
vill läsa om :) Så ja, det är vad mitt liv går ut på just nu. Skoluppgifter,
läsning, färgläggning. Och så lite klädtvätt och städning imellan.
I helgen får jag ju träffa Jani i alla fall, och då brukar ju humöret stiga ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)