27 april 2016

Äntligen

Igår fick jag färdigt en examinationsuppgift och skickade in den,
vilket innebär att om den blir godkänd har jag en kurs klar! :D
Eftersom jag hade studerat så flitigt hela dagen tog jag resten av
kvällen ledig och satte mig framför symaskinen. Och vet ni vad
jag har börjat med? CHIFFONG! Hur många år har jag tjatat om
att jag ska sy en chiffongklänning? 4 kanske? Nå, nu har jag
börjat på! Jag håller på med den draperade överdelen, vilket tar
en hel del tid, men ååh vad bra det blir :D Kjoldelen är jag lite
osäker på hur jag ska göra ännu, så vi får väl se ^^ Hittills har
det gått bra i alla fall, men jag har förstås inte stoppat någon
chiffong i symaskinen än, bara draperat och sytt lite för hand.
To be continued. 
(to be continued ikväll kanske. Nu just är det
som vanligt läxor som står på schemat.)

Annars verkar jag ha fått någon sorts "använda det jag har hemma-
mani", jag läser ju bara om böcker, och i mina senaste syprojekt har
jag använt massor av tyger som jag haft från förr istället för att köpa
nya. Men det är ju bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)