28 mars 2016

Plugghästen i farten igen

Alltså något av den bästa känslan som finns för studerande 
måste ju vara när man har tänkt göra något imorgon, 
men så börjar man nu på liiite idag, och så slutar det med 
att man nästan lagar klart hela uppgiften! Det hände mej idag. 
Jag har egentligen suttit framför datorn nästan hela dan, 
så mina ögon börjar bli lite fyrkantiga, men oj vad mycket 
jag har fått gjort! Min andra praktikrapport är nästan klar! :D 
Nu ska jag bara översätta 10 intervjuer i pappersform från 
finska ännu O.o Kanske jag nu åtminstone sparar det tills imorgon, 
jag kan ju inte ha alltför roligt idag -.- För att skryta lite kan 
jag ju meddela att mina praktikrapporter båda är dubbelt så långa
som krävs. Och det är inte något jag har "tvingat ur mig", 
utan jag har helt enkelt så mycket att berätta om. 
Jag tänkte också printa ut dem och lägga i min dagisportfolio, 
för jag har lärt mig massor som jag säkert har nytta av i framtiden. 
Jag tycker faktiskt att det var ganska konstigt att vi inte skrev 
någon praktikrapport förra året i Åbo, man missar nog en stor del 
av inlärningen och reflektionen om man inte gör det. 
Nå, om man riktigt vill kan man ju skriva en i alla fall, 
men riktigt så duktig är jag nog inte :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)