28 mars 2016

Matplanering

Jaha, idag har jag tydligen massor med intressanta och ointressanta
saker att berätta för er ^^ Nåja, en sak som jag har noterat med
mig själv är, att alltid när jag är bort hemifrån en längre period
börjar jag planera vad jag ska äta sen när jag äntligen är hemma igen.
Nu har jag ju bott i Jeppis i fyra veckor, och en vecka i Vasa/Maxmo
däremellan, så jag har alltså varit borta från min lägenhet i 5 veckor.
Och eftersom jag ska arbeta en del de två kommande veckorna blir
det ju en del boende i Maxmo då också. MEN SEN, ska jag
bosätta mig i Vasa som ett ogräs i trädgårdsgången, och då ska det
lagas ordentlig mat. Jag har så jäkla svårt att laga mat när jag
åker runt hela tiden, för jag vill ju inte att någon mat ska bli över/
bli gammal och behöva slängas. Och även fast det har varit riktigt
najs att bo med Jani (för det mesta, hehe) längtar jag hem så himla,
för lägenheten i Vasa är ju mitt hem nu, där jag har alla mina saker,
och jag känner mig så bortkollrad när jag är bort därifrån för länge.
Så japp, när jag är där igen ska det lagas mat och ätas så sat*ns!
Sushi, pulled pork och kycklingsallad är redan planerat.
Och smoothie. Och avocado! Och nu är det slut med fryspizzan!!
För att öka på min längtan ännu lite mer ska jag stoppa in alla 
matbilder från de senaste månaderna här.
Enjoy. Usch vad hungrig jag blev nu.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)