29 mars 2016

Booooring

Det här måste vara den oproduktivaste dagen i hela min
existens. Vad jag har gjort idag: suttit vid datorn. Testat
några frisyrer. That´s it. Jag hade ju tänkt skriva på
praktikrapporten, men med tanke på gårdagens prestation
tyckte jag tydligen att jag kunde slippa idag. Misstänker att
finskan avskräcker mig. Å andra sidan har jag faktiskt
hört en del finska på youtube. Nånä, Jani har lärt mig att det
är helt ok med sånahär dagar också ibland, när man inte gör
nånting. Annars brukar jag ju ha den här pressen att göra något
produktivt hela tiden på mig. Det egentliga problemet är att
jag har så himla tråkigt. Solen skiner, så jag skulle gärna gå
ut och gå, men det är också himla tråkigt att gå ut och gå utan
min mp3. Så vad jag har att välja på här i Janis lägenhet är alltså:
läxor, städning, sova, läsa bok eller datorn. För att bli på bättre
humör fixade jag alltså mitt skitiga hår i en fin frisyr, och satte
på mig lite finare kläder. Det är också en sak jag saknar med Vasa,
alla mina kläder och klänningar! Ååh. Vad materiell jag är.
Hur som helst, nu ska jag diska så att jag kan vara duktig
housewife och laga mat å Jani tills han kommer hem. Ännu en
irriterande sak med att vara hos Janis när han arbetar; när han kommer
hem vill han helst ta det lungt och vara på datorn (med all rätt efter
att ha jobbat 9 timmar!), men jag vill hitta på något. Och så har jag
ingen cd att bränna musik på till bilen *morrar argt åt mig själv*
Ja som ni ser så har tråkigheten lagat mig en aning snurrig i huvudet,
så jag ska sluta nu. Imorgon ska jag arbeta, så då blir jag förhoppningsvis
normal igen :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)