12 december 2015

Boktips

Vill ni veta vad jag har gjort de senaste dagarna förutom att 
laga läxor, handla julklappar och vara med Jani? 
Jag har läst, såklart! The Lumatere Chronicles. 
Första boken läste jag redan för över ett år sedan, 
och efter att ha läst om den i år bestämde jag mig för att läsa
 del 2 och 3 också. Och det ångrar jag verkligen inte! 
Helt otroligt bra böcker! Definitivt en ny favoritserie! 
Varför jag tycker de är så bra beror mest på: 
Karaktärerna, relationerna, världen, detaljerna och språket. 
Och en massa andra orsaker.
Och så det faktum att de inte är så pryda som i många andra
YA-böcker. Böckerna känns överlag lite vuxnare, vilket var positivt. 
Quintana of Charyn tar möjligtvis hem förstaplatsen i året toplista :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)