5 november 2015

Nyt me puhumme suomea

Ojoj, gissa vad jag gör? Pluggar finska. Helt på eget initiativ
(och en massa uppmuntran från Jani). Hur som helst, google
translate suger på finska. Seriöst. När till och med jag vet att
orden inte stämmer är det dålig alltså. Voi huhhu. Ska jag månne
måsta köpa en ordbok? Jag kan ju i alla fall passa på att skriva
min finska mening som jag lärde mig för ett år sedan och
fortfarande kan perfekt: Minulla ei ole aavistustakaan missä
me olemme. Hoppas den är rätt nu då :P Kanske mitt mål kan vara
att skriva ett inlägg på finska i framtiden, men det är nog länge till
det. Nästa vecka ska vi dock med skolan till en finsk skola och 
diskutera med finska socionomer. Haha! Wish me luck. 
Men ja. Back to Vokabel nu då. 
Eller enligt google translate: Takaisin vokabel. eh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)