28 november 2015

Andning och nätshopping

Hejh hej, här är en trött tjej som har sovit dåligt och som
är ännu sjukare än igår. Halleluja. Jag skulle gärna vilja lägga
mig ner och sova igen, men i nuläget är det ungefär att välja
mellan att ligga ner eller att andas, så jag får väl helt enkelt
föröka sova i sittande ställning. Det var länge sen jag var såhär
himlans förkyld, och jag hade glömt bort hur jobbigt det är.
Skulle helst vilja slänga mig på marken och gråta, men då blir
ju näsan ännu mer täppt sååå... atteee... Jag är ganska säker på
att jag har feber också. Och det är inte biever fever. Hehe.
Ha överseende med dåliga skämt, jag är som sagt inte på 100 %
idag :,(

Igår då så var det Black Friday, en "högtid" från USA som jag inte
ens vet vad den handlar om förutom att butiker ska försöka få oss
att slösa pengar. Inget jag var det minsta intresserad av i alla fall.
... tills jag kollade min mejl och såg att adlibris hade -20 % på hela
sitt sortiment! Eftersom jag hade 2 böcker som jag ändå hade
tänkt beställa bestämde jag mig för att det är ju mer ekonomiskt att
beställa dem nu än senare. Och så råkade jag beställa tre, hehe.
Men jag är ju faktiskt sjuk! (och det tänker jag utnyttja till max med
tanke på hur pissigt det är). Nåja, 2 och en halv timme senare var
böckerna beställda! Jepp, det var liiiite (obs obs ironi) tryck på den
sidan alltså. När jag först skulle lägga böckerna i kundvagnen fick jag
trycka flera gånger för att de skulle godkännas, men när jag sedan kom
till kundvagnen var där 4 av varje bok -.- Nåja, efter det skulle
kampanjkoden och fraktsättet väljas, vilket fick laddas om X antal gånger,
en gång för att jag i misstag råkade stänga fliken. Vad faaaan?????!!!!
var väl min reaktion där. Nåja, när allt det var i skick och köpet skulle
godkännas fick det ladda om typ 20 gånger, och en gång blev jag så
frustrerad att jag lagade om allt pånytt. Alltså herregud, aldrig mera
shopping på Black Friday!!!! Nåja, köpet gick igenom tillsist, och jag
fick ett mejl som bekräftade det. Hoppas nu att jag inte får typ 20
paket med samma tre böcker i då! XD

Misstänker dock att jag får vänta på dessa böcker ett tag, eftersom alla
tydligen shoppade från adlibris igår har de väl lite att göra. Plus att
det t.o.m. varnade i kassan att posten strejkar. Hoppas de nu kommer
före jul i alla fall :) Annars så räknade jag igår igenom hur mycket
jag har spenderat på böcker de senaste åren... och bestämde mig för att
föröka att inte köpa så mycket böcker nu den närmsta tiden, hehe :P
Förra året var jag riktigt crazy, men då hade jag å andra sidan ett heltids-
jobb. Jag får hoppas på presentkort till jul och födelsedag nu då, blink blink ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)