9 oktober 2015

Längtar

Alltså, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Gråta tydligen,
för det är det jag nästan gör nu. Den senaste tiden har jag längtat
efter vintern något enormt. Ibland så mycket att jag blir tårögd.
Och nu läser jag en lista med saker som är bra med Finland,
och så blir jag så glad och tacksam att jag föddes just i detta land,
att jag t.o.m. tänker goda tankar om finska.

Förra året, över nyår, åkte jag och familjen och Jani till Ruka en
vecka för att fira pappas födelsedag. Jag älskade det. Efter en
"vinter" i Åbo med yttepytte snö var det så jäkla bra att se massor
med snö!! Och ingen har väl missat att jag älskar snö..?
Jag reser inte särskilt mycket utomlands (no shit), och jag har
egentligen inga större ambitioner till det heller. För jag har så
mycket kvar att se i mitt eget hemland! Jag vill resa riktigt långt
upp norrut. Och det är okej. Alla måste inte vilja bo i USA ett år
eller åka på backpacking genom Europa. Samtidigt finns det många
platser jag vill se, t.ex. Ryssland, Tokyo osv. Men jag kan riktigt
bra börja med Finland, för Finland är awesome.
Förövrigt har jag ju inget emot utomlandsresor, och kommer
förhoppningsvis att ta mig till varmare breddgrader någon gång
under 2016, men i vinter vill jag åka slalom och se renar.
Och häär ---> Vinter kan ni se min pinterest med vinterinspiration.
Och om ni inte har kommit så långt än kan ni ju kolla min
höstinspiration --->Höst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)