18 oktober 2015

Höstlovsresan

Jahapp, höstlovet kom och gick, och även om en av mina
lärare insisterade på att vi inte har "höstlov" har jag varit
ledig väldigt mycket ^^ På måndagen och tisdagen var jag i alla
fall i skolan, och fixade lite skolarbete, för att på tisdagseftermiddagen
köra hem till Maksamaa. Där hoppade jag och hela familjen i
husbilen och körde iväg till Helvetet! Eller rättare sagt, Helvetinjärvi,
och dogsen var förstås också med. På onsdagen gick vi längs en
vandringsled, och tittade bland annat på ett helveteshål (kolu, kulo?),
alltså en sjö. Otroligt vackert hela stället, och vi gick över 13 km.
Och vi gick ju då inte på en väg, utan längs stigar i skogen, över
stock och sten och plankor och träd (omkullfallna), och vem lyckas
falla och bryta en nagel (blod och smärta) om inte jag? Tack lilla
taxen som drog omkull mej :P Nåja, på torsdagen for vi via Ideapark,
där pappa satte en gräns på en timmes shopping, och jag inte shoppade
någonting utom torrshampo -.- Besvikelsen. 

På fredagen studerade jag flitigt, för att sedan ta ett
test/prov/tent i läkemedelslära på nätet, och jag blev godkänd! :D
Det firades med rökt fisk på dagen, och pizzabuffé vid Tesses med
Nilla och Julia på kvällen, roligt att se dem igen :D Tvätta bilen hann
jag också med O.o Igår for jag tillbaka till Vasa, och Bella kom
och hälsade på. Efter en mycket lyckad shoppingtur typ enbart vid H&M
lagade vi god mat, för att senare gå till Mällis (vad heter det ens påriktigt??),
och dansa lite. Med 18-åringar. Jaja, jag ser ung ut i alla fall. Min lilla bror
träffade vi också, innan vi släpade oss hemåt. Idag var vi ut och gå en lång
sväng, och efter att Bella farit hem planerade jag att studera flitigt igen.
Det misslyckades, och istället läste jag, åt glass och sov. Eh. Ska riktigt
snart ta itu med studerandet. Den som är uppmärksam kanske har noterat
att jag inte träffade Jani alls denna helg, men det ska tas igen nästa helg,
för nu saknar jag honom något otroligt <3 <3 <3

Om jag hade varit en bra och aktiv bloggerska hade här funnits en massa
fina bilder från Helvetinjärvi och så, men det är jag ju inte, så de bilderna
lär ni se någon gång i framtiden kanske :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)