18 oktober 2015

Kavaj/tröj-sak

Jag var alltså och shoppade till H&M igår, och där köpte jag
en superfin och mysig jacka/tröja/kavaj-sak. Blev så förtjust 
i den att när Bella satte sig och pysslade kaninöron ritade jag
av tröjans mönster. Invecklat som bara vad, men jag ska sy
upp en/flera likadan för jag älskar modellen.

En sak som nog har bidragit till min sy-oinspiration tror jag
är att jag är så fast i att sy klänningar. Alla mina halvfärdiga
projekt är klänningar, och jag har i princip bara planerat klänningar
att sy. Problemet är att jag inte använder klänningar just nu. Alls.
Jag är inne i en jeans-och-tröja period, och då känns det ganska
onödigt att sy sådant som jag inte kommer att använda inom en
snar framtid. Sååå, om jag försöker sy sådant jag faktiskt kommer
att använda (tröjor) kanske jag kommer ur denna "fas"? Det är
ju värt ett försök, och jag ska därför så fort jag har tid och lust men
utan tvång färdigställa tröj-mönstret och prova sy upp det :D

Lite onödig info: Jag hittade två andra jättefina tröj/kavaj-saker i min
garderob som jag knappt använt. Varför?? Nu ska de användas!
Och eventuellt sys upp fler av. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)