14 september 2015

Tankar

Hmm, jag har ju varit ledig väldigt mycket den senaste veckan,
och när man är ledig massor blir man ju på något vis jäkligt lat.
Och direkt man gör minsta lilla, typ diskar lite, känner man sig
jätteduktig. Åtminstone fungerar jag så. Men, eftersom jag känner
mig själv och vet detta försöker jag mitt yttersta för att inte falla
i det där. Så dessa lediga dagar går oftast ut på; äta, läsa, ut, dator,
och småfix, varvat med läxor i korta men många omgångar.
Jag är inte en människa som kan sitta och plugga i flera timmar,
därför tar jag lite i taget men ofta. Men det där har vi diskuterat
i skolan också, att alla inte lär sig likadant, så det är ju bra att jag
vet vad som fungerar för mig så jag får det gjort, även om jag känner
mej lite tassig som inte kan sitta och plugga någon längre tid.
Nå, hursomhelst har jag idag filat på en bokrecension och en reflektion
om en facklitteraturisk bok. När jag väl sätter igång är det faktiskt ganska
intressant. Och nu är jag nästan klar.
Andra saker jag har funderat på idag:

* Ska jag lacka mina naglar? Enda färgen jag kan välja på är rött.
* Ska jag gå ut och gå idag? JAA! Kanske.
* Jag och Jani pratade finska halva dagen igår. Jag tror faktiskt att
jag har överdrivit min värdelöshet på det finska språket en aning :)
* När ska jag få tillfälle att använda mina nya skor som jag köpte för
hundra år (några veckor) sedan??
* Vad ska jag månne göra ihelg?
* Jag har ingen sylust. Alls. Men det brukar ju vara så när jag läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)