14 september 2015

Boktjatas

Okej, ni får ursäkta att min blogg har förvandlats till bokblogg
just nu, men det är böcker jag fyller min fritid med just nu,
så om ni inte är intresserade: läs inte? Hur som helst.
Jag har nu läst ut alla tre böckerna jag fick för mindre än en
vecka sedan, och den senaste var då Unhinged *titta ner*


I Unhinged får man fortsätta följa "Dark Wonderland", och som
vi alla vet älskar jag Alice i Underlandet. Hade dock av någon
anledning väldigt låga förväntningar på denna bok, och blev därför
positivt överraskad! :D Och nu kan jag knappt vänta på nästa bok
(som kommer ut i önskat format i december)!

Meeen min point här är alltså att jag älskar Alice i Underlandet,
och därmed också olika re-tellings om henne. Så, då har vi det
på klart. Så hur glad tror ni jag blev när jag fick veta att en av
mina absoluta favoritförfattare (Marissa Meyer, The Lunar Chronicles)
kommer att ge ut en bok som handlar om Wonderland (underlandet) !?!?!?
Alltså ja, det är obeskrivligt. Kan vi snabbspola ett år fram nu, tack? :D

Med mina nya bokköparregler (läs 4, beställ 3) behöver jag förresten bara
läsa en bok till så får jag beställa 3 nya böcker! :D Och så till dilemmat, vilken
av dessa tre ska jag läsa?


Crown of Midnight har jag läst något kapitel av, men inte riktigt fastnat för.
Queen of Zombie Hearts har jag läst kanske halva av för ett år sedan,
men eftersom jag knappt minns något ska den läsas från början.
Den skulle ju dock stilla min Alice i underlandet-craving.
End of Days har jag läst en tredjedel av, men åååh jag orkar inte med
denna alltså! Är säkert en bra bok egentligen, men i mitt läshuvud är
den oerhört tråkig :(

Äh, tror det får bli Queen pf Zombie Hearts. Att läsa något jag inte
vill har aldrig fungerat för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)