10 september 2015

Red Queen

Denna bok alltså. Wow. WOW säger jag bara!
Varning för spoilers.
Den började som något Hunger games, för att sedan övergå
till Alice in Wonderland, The Demon King och Game of Thrones.
Och ändå är den alldeles egen. Första halvan av boken var visserligen
bra och intressant, men jag "visste" ändå ungefär vad som skulle hända
och hur den skulle sluta. Sedan blev det en twist, och jag visste ingenting
längre. Sakta började jag dock lägga ihop händelserna, och trodde
åter igen att jag visste hur det skulle sluta. Och så BOOM en till twist,
och jag blev helt blown away! I did not see that one coming!
Och till alla er som har sett Game of Thrones, med king Joffrey; 
i denna bok finns någon som är ännu värre. Mmmhm.
Ändå fick boken "bara" 4/5 av mig. Jag tror det var för att allt gick liiite
väl snabbt ibland, och kändes liiite för overkligt. Jag älskar böcker som handlar
om overkliga saker men som ändå känns realistiska, och denna lyckades inte 
riktigt med det. Men ändå, svinbra bok! Och jag ska absolut läsa uppföljaren,
ingen tvekan om saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)