12 augusti 2015

Råddiga tankar

Efter en lugn chillhelg med Jani, där vi hann träffa Julia + friare, 
hade jag två dagar jobb, och så ledigt idag. Bella sov över från igår, 
och vi hann både handla, färga hår, snacka skit och springa i butiker ^^ 
Idag har jag funderat en hel del på viktiga och oviktiga saker, 
så tänkte skriva ner en del här för att få lite ordning i huvudet... :)


* Snart börjar jag då i en ny skola igen, omigadd, hur ska detta gå? 
Ska på möte om en vecka och diskutera kurser och grejjer!

* Det är kul att måla i vuxenmålarbok, men mina färgpennor 
är av den billigare sorten, så jag ska antagligen köpa 
lite bättre inom en snar framtid (typ idag).
Promarkers är också något jag skulle vilja testa på.

* Jag har beställt några böcker, vilket det har varit en hel del 
irritation med, eftersom en av böckerna gått ur sortimentet. 
Gaaah orka göra fula omslag... -.-

* Känns som att alla bloggare/arbetskolleger bygger hus 
och skaffar barn, medan jag just har blivit särbo (låter som en 40-åring), 
och fokuserar på mina egna intressen.

* Jag är så sjukt nöjd över hur jag har inrett min lägenhet, 
mina 30 kvadratmeter känns stort! 
Och skrubben blev en perfekt walk-in-closet!

* Igår köpte jag kallrökt lax *dreggel dreggel* 
Idag blir det laxpizza!!


* Arbiskatalogen kom idag, och jag är sååååå sugen 
på att börja läsa ryska igen, tyvärr tror jag att det får 
stå åt sidan för finskan och skolarbetet... 
jag får väl ta tag i det sen då jag är mammaledig 
(OBS om några år då alltså, inga bullar i ugnen här på länge inte!)

* Jag borde också leta reda på mina frön så att 
jag kan plantera något annat än smörgåskrasse!

* Sist och inte minst saknar jag das pojkvän väldigt mycket <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)