6 augusti 2015

Books i look forward to

Så, dags för ett nytt sånt här inlägg :) 
Jag gjorde ju ett för ett tag sedan, men sedan dess har jag ju hunnit 
läsa en hel del av de böckerna, samt hittat nya till min "to-read"-lista ^^ 
Så, detta är alltså böcker som jag vill läsa, helst nu meddetsamma :P


Denna har jag nu äntligen läst ut!
Och eftersom den var superbra var tre av böckerna jag beställde i förrgår...


 Uppföljarna!


Nästa bok jag beställde var Crystal Kingdom, uppförljaren till Ice Kissed.
Ice Kissed innehöll betydligt mer action än första boken,
plus att slutet var en cliffhanger, så Crystal Kingdom måste ju
nästan vara bra då ^^


Denna bok, Splintered läser jag just nu.
Egentligen började jag läsa den redan för över ett år sedan, men tröttnade,
och läste aldrig ut den. Gissar att det var fel tid att läsa den helt enkelt.
Och jag hade rätt, för igår började jag läsa den från början, och den är
ju bra! Och jag älskar ju Alice in Wonderland, så det är väl inte heeelt
konstigt att jag, fast jag inte ens har läst ut denna riktigt än,
vill läsa uppföljarna? :P


Och dessa omslag alltså... *swoon*


The Final Empire har jag hört en hel del bra recensioner om,
den är tydligen lite vuxnare, och innehåller ett riktigt bra magisystem.
Men eftersom den är typ 700 sidor och ganska invecklad vill jag
helst läsa den på svenska (den finns översatt). Får hoppas att den kommer
ut i pocket eller till ett bibliotek snart :)


Winter är ju sista delen i The Lunar Chronicles, och som jag väntar
på den här alltså! Lätt den bok jag längtar mest efter i år!
I december kommer den ut... -.-


Night study, uppföljare till Shadow Study.
Pga. sista meningen i förra boken vill jag ha denna nu.


En bok med fint omslag som låter intressant :)


 Och så dessa tre, som jag skrev om redan i förra inlägget, men som fortfarande
inte har kommit ut i billigare format :,(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)