14 april 2015

Mycket på gång

Kanske dags att ge lite ljud (bokstäver) ifrån sig här också :)
Nu är jag då bosatt i Maxmo igen, och igår började jag min praktik
på ett dagis. Så värst mycket kan jag ju inte skriva om det, 
(p.g.a. tystnadsplikt) men jag kan i alla fall säga att efter två dagar trivs
jag väldigt bra :)) När jag kom hem igår var jag dock totalt slutkörd,
och lika idag. Orkar inte annat än titta å film typ. Idag fick vi ju även
second third fourth winter hit, vafaaa.... Och nu snöar det igen -.-

Lördagen var en tung dag, först flyttstädning, sen fem timmar körning
(men med hög musik går allt) helt själv ^^. På kvällen kom Jani hit,
och så hann vi en sväng till Vasa på kaffe och spel också :)

Mitt rum då ja... ser faktiskt helt ok ut förutom en del ouppackade
flyttkartonger. Och alla mina möbler ryms faktiskt, även om det ser
lite ihoptryckt ut på vissa ställen O.o Min stora bokhylla får lämna
o-ihopskruvad till nästa flytt, och mitt skrivbord är i tre delar varav
jag använder två. Men jo, nog ska jag väl klara att bo här ett tag :)
En stor miss jag gjort; jag packade ner min klädskåpsstång i en kökslåda
som nu är på garagevinden. Jag kan alltså inte hänga några kläder dit...
som tur är är min ny klädställning ihopskruvad nu ^^

Jaja, idag fick jag två mindre trevliga brev, så ett av dem ska jag ta itu
med nu (räkning), och sen ska jag fixa lite papper som behövs för att
jag ska få stanna här i Österbotten (låter som att jag har flytt från Åbo).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)