2 april 2015

Galgfunderingar

Inför flytten har jag räknat mina klädhängare (galgar),
och kom fram till att jag har ca 64 st. O.o Precis varenda en
var dock inte i användning. Hursomhelst så har jag lite olika,
vilket stör mig massor. Trägalgar från Ikea, vita trägalgar från
Ikea, gamla smala trägalgar från mamma, fula vita platsgalgar
samt fula svarta plastgalgar. Samt några andra fula av annan modell.
Och så några kjolgalgar i trä. Inför nästa flytt till egen lägenhet
(som jag icke vet när det blir) tror jag att jag ska slänga alla fula
plastgalgar åt helvete (eventuellt ge åt mamma om hon vill ha,
eller använda dem i någon undanskymd garderob). 

Jag vet inte om jag nämnde det här på bloggen, men jag har köpt
en klädställning (som ska byggas ihop nångång efter flytten),
och på den ska det självklart endast hänga vackra klänningar
på vackra trägalgar. Jag funderar dock på om jag ska dekorera dem
lite? På mina smala gamla trägalgar har jag skrivit en liten text
relaterad till "mode" på alla utom en, som är inlindad i ett rött band.
Så, jag funderar, ska jag linda in alla dessa i färgglada band? Eller
tygremsor? Och ska jag måla mina träfärgade ikeagalgar i pastellfärger?
Annars så blev jag efter ett tips av en kompis medlem på pinterest
idag, jag tänkte samla på mig lite klänningsinspiration. Men jag
fattar inte hur man gör... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)