16 mars 2015

Vårveckan

Wohoo, rekord i sämsta uppdateringen sen någonsin!
Anledningen till detta är att jag har varit i Österbotten,
men datorn lämnade jag hemma. Dessuto har jag varit mycket
upptagen. Men för att dokumentera för kommande generationer:

tisdagen var jag en sväng till skolan, för att sedan promenera till
tågstation och hoppa på tåget kl. 13.05. Sakran vad nervös jag var,
jag är av någon anledning livrädd för att stiga av på fel ställe eller
stiga på fel tåg, men det gick bra, och kl 18.00 var jag hemma i Maxmo.
Efter en timme tog jag Pappas bil och körde mot Jeppis, vilket också
var lite knepigt eftersom bilen är automat, det regnade och var mörkt.
Men jag överleve. I Jeppis kramade jag förstås Jani <3

onsdagen for jag och hälsade på mina gamla lärare vid Optima,
och sedan mot kvällen for jag och Jani till Vietnam och åt.
Sedan for jag till internatet och hälsade på lillebror, lastade
bilen med en kofågare, och hälsade på min gamla internatövervakare(?).
Sedan åkte jag mot Maxmo igen.

torsdagen for jag ut och gå med Bella, och sedan spenderade vi
4 timmar experimenterandes med hårfärg (inte i mitt hår).
På kvällen fick vi för oss att fara på bio, och eftersom det minst
sämsta var 50 shades of grey blev det den :,D
Jag blev inte imponerad.

fredagen promenerade jag till min gamla arbetsplats och hälsade på,
för att senare på kvällen fara mot Jeppis igen. Där var jag förstås
med Jani, vi träffade bl.a. lite människor samt for till Netti en stund.

lördagen var det dags att fira en av Janis kompisar, vilket inte blev
mer storslaget än kortspel, finskapratande, en liten aning alkohol och mat.
Jani och hans kompis for in till stan för att hämta familjepizza, och kom
hem med korvgörans. Kan ni förstå min besvikelse? Jag äter inte kebab,
när ska alla inse det?? Jag sa dock att jag faktiskt kan leta fram något i
kylskåpet i stället, men nej, det dög inte, så de hoppade i taxin igen och
åkte efter en pizza åt mej O.o Kvällen slutade med att alla somnade i
varsin soffa.

söndagen var det ju ubervackert väder, så jag och Jani tog en promenad
runt halva Jeppis, bl.a. till Citimarket, där jag köpte en bok. Sedan for vi
och åt Asian Garden-mat, och sedan körde vi till Fäboda och simmade.
På kvällen körde jag åter igen mot Maxmo, och gick ut och gå med Bella.

Idag var det tidig uppstigning, och så tågresa back to Turku. Jag känner mig
numera väldigt världsvan eftersom jag kan åka tåg ^^ Sedan en rask promenad
hem, kisspaus, och så iväg till skolan.

Ja, that´s it. En hel del har jag ju hunnit med. Ännu ikväll ska jag även hinna
handla, laga läxor, tvätta kläder, osv... Voi huhhu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)