29 mars 2015

Sömnadsprojekt

Såå, medan jag sitter här som på nålar och väntar på att få höra av Jani 
har jag funderat och planerat lite sömnad. 
Så, vad har jag på gång just nu? Detta;

* 3 bomullsklänningar, alla utgående från samma modell, 
men med olika detaljer, skärningar och kjoldelar. Först måste jag dock 
sy upp en provklänning, vilket ju är svintråkigt -.-

* Vårkappan, fortfarande. Också här är första steget att sy upp en prototyp.

* Chiffongklänningar. Jag har väl ca. 5 olika underbart fina chiffongtyger nu 
som bara väntar på att förvandlas till ännu finare klänningar. Skärpning!

* Enkel trikåklänning. Skulle kunna börja sy den nu direkt, 
men är mer peppad på de andra projekten...

Och så en bild på min ändringshög, tagen för ett par veckor sen. 
Av dessa 6? 7? 8? plagg har ett blivit färdigsytt. Men åååh, vissa av dehär 
har legat i ändringshögen i typ 3 år, och jag vill helst bara slänga dem i roskis!! 
Skulle antagligen ha gjort det efter detta inlägg 
om jag inte redan hade skickat iväg dem till Österbotten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)