29 mars 2015

Helgen

Jani kom fram till slut, efter många om och men.
Helgen har spenderats med att äta, handla tyg, skruva bil,
packa saker i skåpbil, och spel hos några kompisar.
Riktigt bra helg alltså :) Och nästa helg får jag besök igen,
så fem ynka dagar ska jag väl nog klara mig!

Tyginköpningen då ja; här i Åbo finns tydligen ett ställe
som heter Jättirätti, och det var ju fanimej tur att jag hann
få reda på det innan vi flyttar, för det var awesome!!
Fem fina tyger köpte jag, och billigt var det också, mellan
4 och 8 € per meter. (Eurokangas brukar ligga på minst 10€).
Så jag fick 6 meter tyg för 37 €, inte illa! Får se när jag börjar
sy, har redan lite planer :) Och jag ska definitivt dit ännu en gång,
kanske när jag kommer på snabbvisit till Åbo i maj?

Nåja, dagens to do är i alla fall städning, efter att ha skickat hem
en hel del möbler med Jani hittade jag nya dammsamlingar överallt.
Men det är ju en dag imorgon också, och då är jag ledig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)