27 januari 2015

Usch

Alltså usch usch usch. Jag känner mig så fruktansvärt
omotiverad till allt idag. Skola, läsa, sy, fara ut osv,
inget känns roligt alls. Vill inte alls sitta här i Åbo,
vill helst fara iväg till ett sagoslott med vackra klänningar
med massor med tyg. Hm. Trots detta tillfälliga
(förhoppningsvis) tillstånd av melankoli har jag lyckats
läsa lite om småbarnsfostran, och hittills känner jag mig
ganska säker inför denna tent som jag gnäller om i varje
inlägg. Onsdag och torsdag ska spenderas med att ytterligare
nöta in lite mer fakta, men jag har ju ingen lust! Med nånting alls.
Vill helst bara ligga och se på film hela dan. Jag kan ju samtidigt
meddela lite andra saker som jag stressar över och är på dåligt
humör över; finska, praktikplats, sommarsysselsättning (jobb?),
valfri kurs, lååång uppsats, hemresa (när?), och så slutligen:
vilka skor jag ska ha imorgon då mina vanliga är genomblöta??
Ja, som ni ser, livet suger en liten pytteaning just nu, men jag
försöker ta mig igenom det, och så hörs vi när jag känner mig
gladare (förhoppningsvis redan imorgon, jag är inte så långsint).

Och så en gullig bild på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)