27 januari 2015

Här kommer jag

Nu tänkte jag göra denna lista som jag har sett i ett antal bloggar,
för att jag är uttråkad och för att få visa lite random bilder.

5 saker jag brukar säga:
 - Nee-e (ordentligt ironiskt)
- Neenå (se föregående)
- Janå he e vel så/he 
- Oj tu din lilla...! (utan att komma på
ngt tillräckligt förolämpande)
- Jani!? (när han inte är i samma rum)

När jag och Jani var och bowlade döptes alltså jag till "Kneela",
och som ni ser här ledde jag, och vann också!

5 saker jag brukar tänka:
 - Hur ska jag få Jani att inse detta utan att säga det?
(tex. om det borde dammsugas)
- Jag vill hem till Österbotten
- Ojdå vad snett jag parkerade
- Jag borde ta tag i finskan *minä, öh borde, ota, suomessa...*
- Vad månne jag ska äta idag?

Fick fina blommor av Jani i födelsedagspresent <3

5 saker jag brukar drömma:
 - Saker jag har läst om
- Saker jag har sett på film
- Saker jag har varit med om under dagen
- Att Jani gör slut :,(
 - Gamla klasskompisar?
(ofta alla dessa saker i samma dröm -.-)

Liten titt på min halare (har några märken att sy fast ännu)
Här på 21-årsdagen!

5 saker väldigt få personer vet om mig:
 - Jag kan ha ganska hemsk/snuskig humor ibland
- Jag är väldigt bra på att lacka mina naglar
- Jag älskar rödvinssås, men gillar inte alls rödvin
- Jag fryser väääldigt lätt
- Igår skulle jag springa in till K-market och köpa avocado,
men den var slut, så jag köpte en tonfiskburk istället för jag
tyckte det var så pinsamt att bara gå runt och titta utan att
köpa något alls?

5 saker jag älskar att göra:
 - Sy
- Läsa
- Duscha
- Sova
- Äta
(denna var ju enkel ^^)

"Här sitter jag å chillar"

5 saker som jag vill ska hända innan året är slut:
 - Jag ska ha umgåtts med dagisbarn (vi har praktik i vår)
 - Jag förbättrar min finska
- Jag ska ha sytt en kappa
 - Jag ska ha ätit sushi
- Jag ska ha provat laga pulled pork

Fin utsikt från Moffas

5 saker jag beställer utomlands:
 - Mat
- Dricka
- Alkoholhaltig dricka
- Notan
- Sugrör?
(alltså va? det mesta köper man väl? jag beställer
inte ens 5 saker i Finland??)

Rudolf och Rudolfina mitt i slalombacken

5 saker jag saknar i min garderob:
 - Ett par bekväma svarta jeans
- Ordentliga träningskläder (oklart vad jag ska med dem till)
- En ny bikini
- 10 H&M hupparis
- Några klänningar till

5 saker som doftar underbart:
 - Bensin
- Jordgubb och vanilj te´
- När Jani lagar mat
- Mina träpinnar i en oljeflaska med doft
- Hemma

Utsikt från slalombacken i Ruka

5 saker jag vill bli bättre på:
 - Finska
- Ryska
- Sy
- Socionomyrket
- Motionering

5 saker jag skrattar åt:
 - När Jani förlorar i Skip-Bo
- Nigahigas "I Dare you"-videos på YouTube
- Mina egna vansinnigt roliga skämt
- Avocado/tonfisk incidenten
- Hur lite tentläsningsmotivation jag har just nu

Sneaky kortspelare


5 saker som gör mig till mig:
- Min humor
- Min förmåga att strukturera
- Min obeslutsamhet
- Min rolighet
- Mitt tankesätt

Och så ett eget tillägg: 
5 slutsatser jag kan dra av denna lista:
- Jag borde lära mig finska
- Jag tänker väldigt mycket på mat
- Jag längtar hem
- Jag har alldeles tillräckligt med kläder
- Sista "frågan" var svår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)