13 januari 2015

Litet guldkorn

Som man kanske uppfattade från förra inlägget är jag inte
på topp idag. Måendet resulterade i att jag har legat vid
datorn ända sen jag kom från skolan. Det resulterade dock
i att jag började kolla igenom lite olika sybloggar, och nu är
jag ju riktigt inspirerad! :D Ett projekt som jag har tänkt göra
ända sen jag gick ut Optima är ju en chiffongklänning, och det
känns som att det börjar bli dags nu. Tyger och sånt har jag ju
redan sen länge. Men kanske jag borde mjukstarta med en kjol?
Jag har ändå bara sytt i chiffong 2 gånger förut, ena gick ganska
dåligt och de andra var i korsetten som extratyg, vilket inte riktigt
räknas tycker jag. Sen kom jag även på att jag skulle vilja sy
en lite tajtare klänning till fest, och så någon sorts vårkappa.
Jag har även lust att sprätta upp min vinterkappa som jag sydde
förra vintern och sy om den, den blev ju inte alls riktigt bra.
Och så ska jag sy en uggletröja ^^
När exakt jag ska hinna med allt detta är en annan fråga,
med tent, rapport, analys osv. på gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)