6 december 2014

Lite fina tyger

Eftersom jag inte har visat upp något färdigsytt på (vänta ska
kolla...) 4 månader!!!... tänkte jag istället visa upp lite annat
här, nämligen några av mina favorittyger :) De flesta är osydda,
så ni har icke sett dem förut heller :)

Först ut har vi då detta tyg, som jag kallar Godsakstyget.
Superfint mönster, och detta tyg har den senaste veckan blivit
till en kjol :)


Igår köpte jag det även i vitt (-20% på alla tyger vi Eurokangas!)
Jag vet inte riktigt vad det vita ska bli till, klänning eller kjol?

Ett superfint mellimello-tyg som jag köpte när jag var på
inträdesprov hit till Åbo om jag inte minns helt fel?
Detta är numera en kjol.

Det perfekta rutiga tyget (billigt var det också), och detta har
blivit till både en klänning samt en veckad kjol.

Ett jättefint rutigt tyg, skön kvalite, och jag har det även i svart.
Detta har blivit till en kjol, och som ni ser är det fickor på.

Följande tyg är också köpt när jag var på inträdesprov,
detta är ett trikåtyg som är i scuba-material.
Jag totalt älskar mönstret, och detta blev till en klänning!


Dessa två är samma tyg, som är i samma material som rostyget.
Även detta blev till en klänning för någon månad sen.

Ett av djurpälstygerna, jag har sytt 4 olika väskor av dessa tyg,
ko, zebra, tiger och giraff :)

Ett tunt chiffongtyg, som jag faktiskt har visat redan, i min korsett.
Jag har dock många meter kvar, och planerar att sy detta till
en vacker sommarkjol ^^

Detta tyg har jag nämnt förut, lite nu som då. Det här är då det
legendariska första mellimellotyget jag köpte, redan för 2,5 år
sedan. Så otroligt vackert, och det ser ännu bättre ut i verkligheten!
Detta ska antagligen bli en klänning, men jag vet inte riktigt
hur den ska se ut än, så därför har det fått vänta. Jag vill inte
bara sy en vanlig tråkig klänning, så därför väntar jag tills
jag kommer på ngt riktigt bra :)

 Detta otroligt vackra tyg fick jag av min faster, som köpte det
i Thailand. Även detta ska bli en klänning, men av samma anledning
som mellimellotyget har det fått vänta. Jag vill helt enkelt inte
slösa det på ngt halvbra :)

Jordgubbstyget är påväg att bli en klänning, som jag började
med redan i somras. Påväg alltså.

Och här har vi det då, tyget som jag såg på Eurokangas hemsida,
och nu äntligen har kunnat köpa. Blev liite besviken när det visade
sig vara trikå, men va sko nu int he gaa. Detta ska bli en kjol
(tror jag), och kvinnan som klippte till tyget sa att de hade fått in
det i torsdags och antagligen skulle sälja upp det i fredags.
I understand why, hur kan man inte köpa detta underbart
söta tyg?? :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)