24 november 2014

Soundtrack

Hmm, insåg att jag har lite mer att säga om musik och dess
plats i filmer. Jag älskar att lyssna på musik, den kan
framkalla så många olika känslor. Tex. lyssnade jag på
en Shakira cd när jag läste de två första Harry Potter böckerna,
och när jag idag hör dessa låtar tänker jag genast på
Harry Potter ^^ Förra hösten läste jag boken Nattens Cirkus
samtidigt som jag spelade sönder en Cheek-låt, och dessa
passar så bra ihop enligt mej att jag blir riktigt känslosam.
Jag tror det har att göra med att jag är ganska känslosam annars
också som viss musik kan påverka mig så hårt.
Samtidigt har vi väl alla upplevt hur man får partyfeelis av
vissa låtar :) Just därför väljer jag ibland att till skolan istället
för att cykla, för att kunna höra på musik. Att cykla med min mp3
vågar jag liksom icke prova. Just soundtrack började jag lyssna mer på
i och med Twilight, där har de ju verkligen också lyckats med
soundtracket. Jag tycker att det ger en extra dimension till
filmen och lite mer att fangirla över med ett bra soundtrack :)
...och eftersom jag just lärde mig hur man lägger in youtube-
videos i bloggen (igen) får ni här ett par av mina favoritsoundtrack ^^

Edit; det sket sej -.- Ni får helt enkelt lyssna extra mycket på
låten i förra inlägget ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)