24 november 2014

Mockingjay part 1

Igår var jag och Jani och såg Mockingjay part 1 på bio,
så jag tänkte skriva lite om den här. Spoilervarning!
För det första; jag totalt älskade filmen! Det var inte så
mycket action, utan mer förklaringar och förberedelser
och starka moment, men wow vilken film! Och så blir
ju hela upplevelsen hundra gånger bättre på bio. Jag
föreslog faktiskt för Jani att vi skulle fara och se den
en gång till, men han skrattade bara -.-
Hur som helst, en sak som jag tycker är jätteviktig i filmer
är musiken, och här hade de verkligen lyckats med det!
Jag hade lyssnat lite smått på soundtracket före, men nu
sitter jag här och lyssnar nonstop, haha. Så otroligt bra.
Och scenen där Katniss sjunger hängeträdet och dammen
sprängs är ju bara för otrolig!

Och här får ni den låten ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)