13 oktober 2014

"Hem-hem"

Jag har en händelserik helg bakom mig, som faktiskt började
redan i torsdags efter skolan, då hoppade jag nämligen i bilen
med Jani och vi for iväg upp mot Pampas! Ca. 5 timmar senare
lämnade Jani mig i Maxmo och for vidare mot Jeppis.
På fredagen beklagade jag mig över mitt hår till mamma,
som tog fram saxen och klippte av några cent. Finare, friskare
och bättre blev det! På fredagskvällen for jag till Julias, där vi
läste dagböcker och for på roadtrip till orvais. 
På lördagen hann jag med att färga håret, som blev blondare
än någonsin förut, innan Jani och co. kom och hämtade upp mig.
Planen var att fara mot Vasa, men först blev det ett stopp vid Sale
eftersom Jani så snällt hade glömt allt mitt drickas i jeppis -,-
Nåja, tillslut kom vi oss till Vasa där vi var på födelsedagsfest
och sedan for ut. Riktigt rolig kväll, och kul att träffa kompisar
som man inte har sett på länge :D På söndagen var vi tillbaka
i Maxmo igen, där vi bastade, busade med hundarna och spelade spel.
Luna (valpen) har ngn sorts tonårstrots och är helknäpp och tror att
hon är en krokodil ibland, men annars bra ^^
Idag körde vi då ner till Åbo, och imorgon är det skola igen...
Kan ju även tala om att Jani köpte en internetjuttu så att vi båda
kan vara på internet på samma gång, men även den glömde han -.-
Men hur som helst, svinbra helg och så skönt att slippa "hem-hem"
och träffa familjen imellanåt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)