7 oktober 2014

Hair

Många andra bloggare har bloggat om sitt hår den senaste veckan,
så då är jag härmapa och gör det också, haha. Mitt hår nuförtiden är
fin färg, bra längd, ful utväxt och slitet som faaaa....
Speciellt den senaste veckan har jag svurit en del över kråkboet.
Jag har även börjat bearbeta mig själv mentalt för att boka en
frisörtid. Jag har dock inte varit till frissan på ca. 5 år, + att vi ju alla
vet hur rädd jag är om mitt hår, såååå. Får se om det alls blir av.
Det skulle dock verkligen behövas klippas av några cm, och eftersom
det ändå har hunnit bli så pass långt så känns inte 5 cm som en
väldigt stor katastrof. Jag var ju t.o.m. påväg i våras, men så nämnde
mamma hur dyrt det är, så då blev jag snål och skippade det.
Nu när jag är fattig studerande är det dock inte priset som stör mig,
utan nu är då problemet att hitta en frisör som pratar svenska.
Visst kan jag staka mig fram på min obefintliga finska i ganska
många sociala situationer, men mitt hårs omvårdnad är inte en av dem.
Om jag ska sätta mig i en frisörstol ska personen bakom förstå precis
vad jag vill ha. Punkt. Vi får väl se om jag vågar.

Ungefär denna längd är väl mitt hår just nu :)

Just efter att jag hade skrivit klart detta inlägg kom Jani och lade
sig brevid mig, och hans första kommentar (utan att ha sett detta inlägg) var: 
"Ditt hår är överallt." Och där fick han beskrivit min hårsituation perfekt
i en enda mening :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)