12 september 2014

Tvärtom

Kl 9 en fredagskväll, vad gör man då? Jo, man vilar upp sej
och tar itu med läxorna efter två dagars festande O.o
Japp, detta med högskolestudier är ju lite omsvängt.
Inne i veckorna har man skola och festar, på helgerna tar man
det lungt så man orkar festa och plugga mer följande vecka!
I onsdags var jag på back to school-party till Monkeys, vilket
var väldigt kul. Och igår var det gulisintagning! Vilket var
skitkul! Utan att gå in på för mycket detaljer har jag svept
en lonkero, spräckt en ballong i en sexställning, spelat
amerikansk fotboll (med tillhörande "uniform"), lekt charader osv.
Vårt lag måstade dessutom vara sammankopplade i ett gummiband
hela kvällen, vilket resulterade i att jag föll i en stentrappa.
Jag föll dock bara ett trappsteg, så ingen större skada skedd!
Detta med trapp-fallning verkar ju dock vara min grej -.-
men som sagt, roligt :) Så ikväll sitter jag då och gör läxor,
diskar, städar och andra diverse tråkigheter. Och imorgon kommer
Jani hit :D Fick förövrigt mitt goda humör lite förstört idag när
jag insåg precis hur otroligt dålig min finska är. Om det inte
skulle vara så jobbigt skulle det nästan vara skrattretande.
Nu ska jag återgå till min fältstudiedagbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)