22 mars 2014

Bokfunderingar

Oj guud så skönt med helg! Eftersom Jani inte är hemma var
det enda jag gjorde igår att läsa, och att sy. Jag läste igenom
465-sidors boken Delirium på bara några timmar, även om
den inte var så bra som jag hade hoppats. Sen sydde jag en
klänning som blev nästan klar, enda problemet är att den är
ca. 20 cm för lång? Hur kunde jag missa det?!

I min dator har jag en boklista sparad, med böcker som jag vill
beställa. Tyvärr har den blivit väldigt kort på sista tiden, så när
jag beställde för tre dagar sen blev det bara tre böcker :/
En bok som jag har hört mycket bra om (och som blir film i
september) är The Maze Runner. Tyvärr finns den bara på engelska,
men om den verkligen är så bra som det låter, kanske det är värt
det? Jag tycker dessutom att jag har lättare att läsa engelska nu
när jag läser den andra boken i Trylle-triologin, än jag hade när
jag läste den första. Så vi får se om jag ger det en chans.

Planen idag är ungefär samma; sy och läsa. Möjligen gå ut
och gå. Äta lite kanske. Inte glömma min medicin. (jag har
tydligen öroninflammation).

Bara för att jag är så glad att det är helg :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)