22 januari 2014

Bookdelivery


Förra måndagen fick jag ju ett bokpaket,och först denna vecka har
jag äntligen hunnit läsa ordentligt. Det får bli lite minirecensioner
då också på de jag har läst ut.


Giftet var en bok jag inte visste mycket om förutom att den hade fått
bra recensioner, jag var rädd att den skulle vara för "medeltida"
för min smak, men jag hade heelt fel! Jag totalt älskade boken,
som var en sorts blandning av Hungerspelen och De Utvalda,
fast inte på ett dåligt sätt. Giftet har en bra historia, bra huvudpersoner
och en lite mörkare handling än jag är van vid.
Boken fick fullpoäng från mig, och uppföljarna ska beställas
vid nästa bokbeställning.
(extra plus för att det var mycket militär och soldater,
det påminde mig om Jani :P)


Switched föll jag för för att den har ett av de finaste omslagen jag någonsin
har sett. Så var det ju det att den är på engelska då...
Det blir intressant att se hur detta går :D


Magikernas kung (del 2 av Magikerna) var den bok som jag var
mest pepp på. Och jag blev nästan helt nöjd. Ca. halva boken består
av Quentins små äventyr, han far ut på ett, kommer hem, nästa börjar osv.
Ganska osammanhängande, och jag bara väntade på att det riktiga
äventyret skulle börja. Precis som Quentin då.
I slutet knyts dock allt ihop och man förstår varenda liten händelses
betydelse, och själva slutet är skitbra! Jag älskar hur Quentin hade mognat
och inte surade (överdrivet mycket) för att allt blev som det blev.
Jag gillar också att han fortfarande tänker på Alice,jag var rädd att
hon bara skulle glömmas bort, men efter vissa små grejjer i boken hoppas
jag nu att de ska komma på att sätt att trolla henne tillbaka.
Det mest spännande i denna bok är dock Julias berättelse, som varvas
in mellan Quentins. Man förstår och lär känna Julia mycket bättre,
och vissa saker är ju bara för hemska...
4/5 får denna bok av mig.


Underbara helvete är också en bok som har läst mycket positivt om,
men eftersom jag annars än ganska emot böcker som handlar
endast om att personer blir kära får vi se vad jag tycker :)

Nej jag får inte vänt de här bilderna rätt väg hur jag än försöker :((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)