9 augusti 2013

Omflyttning

Jag har väl någon gång lekt med tanken, att "tänk om Jani
skulle flytta in i min lägenhet". HAHA! Tillåt mej skratta.
Hur i hela vida världen skulle han rymmas i min lägenhet, när
jag knappt ryms hit själv? Rättare sagt; mina saker. Ännu rättare
sagt; mina möbler. Främst mitt skrivbord, och min bokhylla.
2 stora trähögar som är absolut nödvändiga, men har den irriterande
egenskapen att de bara kan ställas på absolut ett ställe i hela lägenheten!
För er som inte hänger med; jag planerar en omflyttning. Det är dock
väldigt svårt, för på 32 kvm har man inte så många möjligheter precis.
Speciellt inte om man ska ha klämt i en stor säng, en stor bokhylla,
ett stort skrivbord, en soffa, ett matbord, en byrå och snart en bokhylla
till. Jaja, jag ska be om Janis alltid lika smarta åsikt när han kommer hit.

Idag var min sista jobbdag. Det var både roligt och sorgligt. Mest sorgligt,
för jag har faktiskt trivts oväntat bra. Mest pga. alla härliga människor jag
har träffat, både kollegor och andra :) Nåja, nu när jag är ledig igen så ska
jag fokusera på att få lägenheten i ordning, eftersom det nu är 99% säkert
att jag stannar här ett par månader till i alla fall. Projekt "få-lägenheten-i-
ordining" består av 3 huvuddelar.

1. Städning: diska, damsuga, reda upp kläder osv.
2. Uppredning: sortera viktiga papper, skolpapper och
diverse annat påsamlat skräp.
3. Omflyttning: flytta om alla möbler, och hitta en bra plats
åt varenda liten pinal.

Nu är ju detta inget endagsprojekt, men till er stora glädje kan jag meddela
att jag redan har börjat på med punkt 1, så alltför många år ska det
väl inte få ta! :) Jag kan ju även nämna att ledigheten även ska ägnas
åt att hitta syinspirationen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)