28 juni 2013

Luleå

Jaha, så har man varit till Luleå då. Även om det var en kort
resa hann jag med en hel del, bl.a:


* Sova på hotell
* Köra i Sverige
* Nästan krocka i Sverige
* Köra på 120-väg (i Finland)
* Ikea
* Shoppa
* Se en bajskorv på ett golv

* Läsa ut 3½ av mina nya böcker

Jag har varit till både tyghimlen (Olssons tyger) och bokhimlen.
Jag tror inte att jag skrev det i bloggen någongång, men när jag
var på LiA hos textilshoppen fick jag se vääärldens finaste tyg!
Tyvärr var det liiite väl dyrt för min lilla ekonomi, så jag lät det vara.
Nu hittade jag samma tyg i tyghimlen, på rea! And yes i bought it.
Köpte även fina blommiga sommartyger, och ett ko-tyg som ska
bli en väska :) :) I bokhimlen köpte jag ingenting, för jag insåg
att allt är dubbelt billigare på adlibris :P

Och ja, jag krockade nästan. Inte mitt fel dock, gubben hade 
varningstriangel, men det kunde ha gått riktit illa om jag inte 
hunnit bromsa i tid. Jäkla idioter som inte kan vägskyltar.

Och så har jag talat högsvenska, och det låter ju för löjligt.
Blev full i skratt hela tiden :P

En kul detalj: Svenskarna är en timme efter och 10 km/h efter haha :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)