1 juli 2013

Väsktillverkning, blixtrande sladdar och dill

Som jag skrev i föregående inlägg har jag köpt ett najsigt
tyg som jag ska sy en väska av. Idag for jag med pappa och
bror till stan, och lyckades övertala dom att ett besök till Eurokangas
är mycket livsviktigt. Vid Eurokangas köpte jag mellanlägg och lite
andra småsaker, så nu är väsktillverkningen igång.

På lördagen och söndagen var Jani här, och på fredagen dog
min datasladd. Den rökte och blixtrade och luktade bränt.
Som tur var fick min pappa fixat den igen (ca. 3:dje gången?),
och nu är den ytterligare 10 cm kortare.

Jag har, smart och icke-glömsk som jag är återigen glömt
foto-överförings-grejjen i jeppis, så några kort ska ni inte förvänta
er. Förutom kanske lite "Färdigtsytt", ifall jag får riktigt tråkigt.
Det tror jag dock inte att jag får, jag har nämligen en hel del
program denna vecka, bl.a. bil-simonitsning, shorts-sömnad,
väsk-sömnad, solning, städning, läsning, Kalajoki, konsert,
tältning, kort-fixning x 2 osv. Så vi hörs väl :)

Ni får lite gamla bilder istället :)
Här är en av mina examenspresenter, en ny mixer :D
När jag väl är i jeppis använder jag den nästan varje
dag :) Det kom även med en massa andra tillbehör,
tex. en såndär burk med snurrande kniv i (utförlig
beskrivning, javisst!)

Såhär såg min dill och persilja ut för några veckor sen,
och jag har redan kunnat använda dillen en hel del :)
Hur det ser ut nu har jag dock ingen aning om, måste ringa
Jani och påminna honom att vattna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)