6 maj 2013

Food

Som ni vet har ju mitt matlagningsintresse växt sej stort sedan jag flyttade
till egen lägenhet. Jag tänkte räkna upp mina favoriträtter (som jag lagar
själv, mammas mat och Asian Garden finns alltså inte med här).

Makaroner med kantarellsås. Just dessa makaroner är skitgoda,
men finns tyvärr inte att köpa längre :,( Jag äter även gärna bara
kantarellsås (som soppa då).
 Tacos. Så enkelt att laga, och av resterna kan man ju laga
lite vad som helst sen :) Bilden är förövrigt från min 18de födelsedag :)
 Pizza, just denna variant är en härmning av Strandis och Nabben.
Jag har på tonfisk, lax, räkor och creme fraise. Ta ett tacoskal, 
styk över lite ketchup, och släng på vad du nu vill ha. Sen in i mikron.
 Burrito, härmning av Pedrinas. Lägg kyckling, lax, räkor i ett tacoskal,
rulla ihop och vänd upp och ner. Ringla över lite creme fraise och ketchup,
sen in i mikron.
 Räksallad, najs att göra mycket så har man till flera måltider.
Här har jag slängt i ris, majs, räkor, ananas, lite tonfisk, och så
kryddsås på :)
 Lax, väldigt enkelt (dock inte så billigt).
 Ris och currysås, gärna med stekta grönsaker och räkor till.
 Varma smörgåsar med lördagskorv, ananas, ost, lite lax och pizzakrydda.
 Couscoussallad med sallad, couscous, minimajs och gräddfil (kryddad).
 Ris med chilisås, stekta grönsaker och fiskpinnar.
Jag hatar potatis, ända sättet jag äter det på är följande: Mosad och
med skinkgegga! 
 Broiler med ris, jättegott och ganska billigt, 
tyvärr tar det lite väl länge att laga :/
Och tillsist, stekta grönsaker är nyttigt och gör maten lite "finare" ;)
(Jag äter blomkål och broccoli)

Jotack jag vet att jag använder räkor, lax osv. i typ alla maträtter :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)