12 mars 2013

Symaskinsinlägget

Här kommer nu då lite info om min symaskin. Den är av märket
PFAFF, modellen heter Ambition Essential. Den har en massa
dekorationssömmar, och bokstäver :) Än så länge har jag bara
testat sy i provlappar, och så har jag sytt 2 trikåklänningar.
Att kunna sy bra i trikå var absolut ett krav jag hade, eftersom
jag syr 60% av mina plagg i det materialet. Och sy i trikå kan den! :D
Den första trikåklänningen jag sydde var i ett hemskt, äckligt, tunt, fladdrigt
trikåtyg, och maskinen klarade det galant! Tillbaka till dekorationssömmarna,
som jag egentligen inte tyckte att jag behövde, men oj vad jag älskar dem nu :)
Det blir jättesnygga fållar med dem :)

Min nya trådlåda :)
Sneakpeak på klänningen i det hemska trikåtyget (men fint är det ju)
Sneakpeak på den andra trikåklänningen :)
Nu ska jag äta och sen fortsätta sy :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)