13 mars 2013

Duktighet

Idag har jag varit riktigt duktig och läst en hel massa i hälsoläraboken,
diskat, räknat matte och sytt en kjol. Och lite andra saker. Jag har även
provat att laga en ny maträtt, nämligen svamp- och baconsås. Det blev
inte så gott, så det var nog en engångsföreteelse. Nu ska jag snart
smätta iväg till Janis för mys och Pako (<-- obs, obs, finskt ord!).
I helg ska jag försöka övertala Jani att ta foton av mej i mina nysydda
plagg så att jag kan visa dem här :)

Jag som vanligtvis är djurvän bortser från det i vissa situationer.
T.ex. när kackerlackor stora som mitt suddgummi attackerar.
 Jag försökte laga en risboll, såna som de har på vietnam.
Tyvärr hade jag ingen kaffekopp, så risbollen fick bli en sånhär
form istället :P Smaken var inte heller lika god :/

 I tisdags fick jag en ros av Jani <3 :D
(I fredags fick jag choklad och en cider :)
... och därför överraskade jag honom med Asian Garden
när han kom från LiAn/arbetet igår :D
 Jag har shoppat en potatis-kastrull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)